3 fő különbség tartalomírás és szövegírás között

Ahogy arról már többször írtam, a magyar köznyelv a tartalomírást és a szövegírást egymás szinonimáinak tekinti. Valójában a két módszer merőben eltér egymástól. Ebben a bejegyzésben igyekszem megmagyarázni a három alapvető különbséget. Az igazság az, hogy minden magát hirdető cégnek szüksége van tartalomíróra és szövegíróra is, ám a marketing stratégia más-más területein.

Gondolj a kedvenc autómárkádra. Ha a tévében vagy óriásplakáton látsz vagy rádióban hallasz egy hirdetést a cégtől, azt a szövegíró írta. Ha felmész a weboldalukra, mert érdekel a vezetési élmény a cég története vagy az, hogy hol tartanak az elektromos autó fejlesztésben, azokat a cikkeket már tartalomírók írják.

Előbbiek szeretnének minél rövidebb úton eladni neked egy autót, utóbbiak azt próbálják elérni, hogy közelebb kerülj a márkához, akarj a büszke részese lenni, és ha nem is vásárolsz, a környezetedben is elismerően beszélj az autóikról.

1. Mi a szándéka a tartalomírónak és mi a szövegírónak?

Az első számú különbség tehát a tartalom és a szövegírás között az írás szándéka. Minden, ami körülvesz téged, azért készült, hogy eladja neked valaki. Bármi, ami konverzió vagy értékesítés céljából íródik, mind-mind a szövegíró feladata. Egy webinár meghívó, egy Facebook poszt, egy értékesítési levél.

A tartalmat viszont az elköteleződés megteremtése céljából írjuk. Gondolj a blogbejegyzésekre, videókra, Instagram-bejegyzésekre, feliratokra, képekre, grafikákra. Ezek mind olyan tartalomelemek, amelyeket elkötelezettség létrehozására használunk.

2. Az írás iránya

A szövegírás rendkívül egyirányú. Lineáris, stratégiai, szándékos, és egyetlen cselekvésre ösztönöz, ami általában a vásárlás. Egy jó szövegíró minden egyes mondatot úgy fog megírni, hogy az olvasót a következő mondat elolvasására csábítsa. Végigvezeti a vásárlási élményen, azzal a végeredménnyel, hogy az meg is történik.

A tartalomírás viszont nagyon sok irányú. Olyan ez, mint egy baráti beszélgetés. Szövegkitöltő, hangulatjelző kifejezésekkel tarkított írás. “Mellesleg..-”, “ ó, istenem, beszéltem már neked arról, hogy…” és még számos hasonló mondat is belefér. Terjedelmesebb is lehet, gondolj egy blogbejegyzésre, amely gyakran teremt beszélgetéseket kommentek formájában, linkeket tartalmaz több különböző forráshoz, valamint további kérdéseket vet fel vagy cselekvésre ösztönöz.

3. A publikálás célja

Na, de melyikük a fontosabb?

Leszögezhetjük, hogy egyik sem fontosabb a másiknál, sőt, minden vállalkozásnak feltétlenül szüksége van mindkettőre. Minél több tartalmat és értéket adsz közre, annál nagyobb márkahűséget hozhatsz létre, és annál könnyebben tudsz eladni. Tehát a tartalomíró megkönnyíti a szövegírók munkáját és fordítva.

Ha szeretnél még jobb szövegeket írni