Keress pénzt a hobbiddal, találj vevőt a blogoddal! Mutatom, hogyan csináld

A kézműves terméknél semmi sincs, ami értékesebb lenne. A készítő szívét, lelkét beleadja a munkába, sokszor az elkészült darab több napos, több hetes előkészületet is megkíván. De ha csak két napig készül is egy termék, ki a megmondhatója, hogy hány órányi, hány évnyi fárasztó munka bújik meg a részletekben. Többek között erre is jó a szakmai blogírás

Hiszem, hogy vagyunk még páran, akik tisztelik azt a fajta különlegességet, amit csak egy kézműves termék nyújthat. És bár mélyebben kell a pénztárcánkba nyúlnunk, tudjuk, hogy ezerszer jobb helyre megy a pénzünk, mintha a belvárosi plázában vásároltunk volna valami hasonlót.  

Keress pénzt kézműves termékeiddel 

Meggyőződésem, hogy a kézműves termékek nem lógnak ki a mai piaci trendekből. Mindössze olyan formában és módszerekkel kell ismertté tenné, amely láttán mindenki felkapja a fejét és még az is a pénztárcájához nyúl, aki két perccel azelőtt halott a termékről. Ezt az ingerküszöböt nem könnyű elérni, még nehezebb átugrani, de nem lehetetlen.  

A közösségégi média különböző platformjain rengeteg vállalkozás bontogatja a szárnyait. Mégis mindössze 5-10 százalékuk marad meg a felszínen és ennél is kevesebb azoknak az aránya, akik sikeres, jövedelmező hivatássá varázsolják a hobbitevékenységüket. Hogy miért? Talán mert nem bújik meg minden képző-, és iparművészben egy marketing szakember, aki képes kihozni a lehetőségből a maximumot.  

Tyúk van eladó 

Elárulom, hogy nem is kell feltétlenül szakembert felbérelned, ha szeretnél betörni a piacodra. Számos olyan lehetőség van, amit kis gyakorlással te is képes leszel véghez vinni, úgy, hogy közben nem megy el a kedved az egésztől és még a kedvelt hobbidat sem fogod megutálni egy életre. Ehhez azonban egy előre felépített stratégiára van szükséged

Az első, hogy ha magadnak írod a szövegeidet, felejtsd el a 90-es évek stílusát, de még a kétezres éveket is, ma már egész másként kell kommunikálnod az érdeklődőkkel. Már nem elég a tessék, csak tessék-et kiabálni vagy a Tyúk van eladó táblát kifüggeszteni a kapura. Ha komolyan veszed a vásárlóidat, márpedig miért ne vennéd, akkor azonosulni kell a problémájukkal és tartalomírás közben arra hatni.  

Ha például kézzel horgolt kulcstartókat árulsz, akkor ne azzal kezdd, hogy akció van és választhatsz a színek közül. Kérdezd meg az érdeklődőket, hogy szeretnének-e egyediek, stílusosak lenni? Szeretnének-e egy időtálló emléket adni ajándékként a barátjuknak/tanáruknak/ édesanyjuknak?  

Blogírás és blogposzt ötletek

15 blogposzt tipp kézműveseknek 

Engedd, hogy megismerjenek az emberek! Egyre jobban felértékelődnek az olyan emberi kapcsolatok, amelyek nem a valóságos térben köttetnek, hanem virtuálisan. Beszélj (esetünkben írj) a munkádról, miért éppen ez a szakma lett a szívszerelmed, avasd be a részletekbe az olvasóidat, érezzék a termékkel együtt járó törődést és erősítsd meg bennük az érzést, hogy vásárlóként ők is valami különleges részesei lehetnek. 

15 poszt tipp kézműves bloggereknek 

  1. Oszd meg a termék elkészítésének folyamatát.
  1. Ajánlj díszítési, tárolási és használati ötleteket. 
  1. Fotózd le a terméket az elején, félkészen majd kész állapotban. 
  1. Kedvenc beszerző pontjaid. 
  1. Kapcsolj történetet egy termékhez. 
  1. Kérj visszajelzést a vásárlóidtól és oszt meg ezeket. 
  1. Miért kezdtél ezzel a tevékenységgel foglalkozni.
  1. Hogyan néz ki egy dolgos hétköznapod.
  1. Cserélj terméket egy másik kézművessel és írjatok egymás termékéről a saját blogotokban. 
  1. Írj arról, kinek lenne jó ajándék a terméked. 
  1. Kik inspirálnak? Mutasd be őket. 
  1. Válassz egy terméket és oszd meg, milyen érzések, emlékek kötnek hozzá. 
  1. Hirdess játékot a blogodban, (pl.: válassz ki három terméket, kommentben írják meg, melyiket szeretnék, sorsolj és a szerencsés megkapja. 
  1. Kérdezz valamit az olvasóidtól, pl.: nekik mi a hobbijuk? Mindig válaszolj is nekik! 
  1. Készíts videót egy folyamatról és közben mesélj arról, mit csinálsz éppen. 

A szép képek ereje felülmúlhatatlan 

Az szövegírás nem minden, ha kézműves termékről van szó. A képek többet mondanak minden szónál. Ne spórolj időt és energiát azon, hogy a lehető legszebben és legvonzóbban mutasson a terméked a közzétett fényképeken. Minden felgyorsult, az első 4-5 másodpercben eldől, hogy a kiposztolt tartalmaid alapján valaki a vásárlód lesz vagy bezárja az oldaladat.  

A figyelmet a szép, letisztult, igényességet sugárzó képekkel lehet a legjobban megragadni. Gondolj úgy a fotóidra vagy a webshopodra, Instagram oldaladra, mintha egy kirakat lenne a belvárosban. Legyen olyan, hogy az is megálljon megcsodálni, aki akkor és ott nem fog vásárolni, de a fejében ott marad az emlék, hogy látott valami különlegeset és, ha eljön a nap, meg fog keresni és a vásárlód lesz.  

Ha egyedül nem megy, kérj meg egy profi fotóst. A vonzó képekkel több terméket tudsz eladni, a bevétel akár a többszöröse is lehet a fotós által elkért összegnek. Számold ki, megéri! 

Keress pénzt a hobbiddal, írj blogot és mutasd meg magad.
Photo by Karolina Grabowska on Pexels.com

A visszajelzésekből építkezz 

Az üzleti blogírás az egyik legjobb eszköz arra, hogy az irántad érdeklődők figyelmét folyamatosan fenntartsd, a hezitálókat meggyőzd arról, hogy téged válasszanak. Emellett fontos eszköze annak is, hogy rád találjanak.  

A keresők azokat a weboldalakat sorolják kedvezőbb helyre, akik rendszeresen frissítik a tartalmaikat és blogbejegyzéseiket. Mindegy, hogy naponta írsz vagy hetente, a hangsúly a rendszerességen van.  

A blogíráss során egyszerre hirdetheted magad (ingyen) és léphetsz interakcióba az olvasóiddal. Bátorítsd őket! Nem elég a poszt végén megkérdezni, hogy mit gondolnak a dolgokról, már a címben buzdítsd őket szavazásra.  

Mondd el, hogy nem tudsz dönteni két alapanyag, két szín vagy két kiegészítő között, segítsenek eldönteni és ezután aszerint fogod készíteni a terméket. Egy második blogposztban persze köszönd is meg a segítségüket és mutasd be a kész terméket, ami nélkülük nem jöhetett volna létre.  

Mielőtt hirdetni kezdenél, várj pár hetet vagy hónapot, folyamatosan publikálj és a legnépszerűbb posztjaid már akár egy új hirdetési anyagként is megállják a helyüket.  

Gondolkozz nyitottan 

El kell árulnom valamit, ha már kézműveskedésról van szó. A legtöbb ember imád új dolgokat tanulni, felfedezni, főleg, ha az a valami egy kreatív elfoglaltság. Gondolkodj el azon, hogy a tartalmaid között elindulsz az edukáció irányába. Amit tudsz, azt apró lépésekben átadhatod másoknak is. Készíthetsz How to videókat, szervezhetsz workshopokat, fényképezd le a folyamatokat és szájbarágósan magyarázd el, mit kell tenni

Nem mindennap esik meg az emberrel, hogy online megtanulhat egy új kézműves hobbit. Ha már több érdeklődőt sikerült megnyerned, indíts egy játékot, amiben kitűzöl egy egyszerű célt és megkéred a követőidet, hogy az általad megadott idő alatt (egy nap, egy hét, két hét) készítsék el és küldjenek az alkotásról egy fotót, amelyről újabb tartalmat írhatsz a weboldaladra. 

Ne felejtsük el azt sem, hogy egy ilyen posztot az alkotók is megosztanak majd az ismerőseik felé, hiszen ők is részesei a témának. Ezzel újabb követőkre tehetsz szert anélkül, hogy akár a kisujjadat is mozdítottad volna.