Na, ezért kezdd el írni a céges blogod még ma!

Blogírás vállalkozóknak

Sokan időhiánnyal magyarázzák, mások a szakértelmet hiányolják magukból vagy azt mondják, béna a helyesírásuk. Ezernyi kifogás van arra, miért nincs egy vállalkozásnak céges blogja. Pedig ez az egyik leggyorsabb és leggazdaságosabb módja annak, hogy népszerűvé tedd magad és szélesítsd a vásárlóid körét. 

A céges blogírás segít, hogy megismerjenek 

Ki vagy te? Mit gondolsz a világról? Milyen világot teremtesz magad körül és miért éppen olyat? Hogyan csinálod ezt a gyakorlatban, mik a nehézségeid és mitől érzed magad teljesnek? Kérdések százai fogalmazódnak azok fejében, akik még nem ismernek téged, de érdeklődnek irántad. Erre is megoldást kínál a blogírás. 

Az énmárka, a személyes brand ma már éppen olyan fontos, mint évekkel ezelőtt az ajánlás volt. Ha a szomszédnál szépen kifestette a nappalit István, akkor hamarosan az egész utcában Istvánt fogják hívni, ha festeni kell.  

Ma már, ha festőre van szükségünk a Google-hoz fordulunk tanácsért. A kedvenc, mindentudó keresőnk adja az ajánlásokat, de ő már nem az alapján, hogy ki milyen jó szakember a szomszéd szerint. A Google akkor fogja a te szolgáltatásodat ajánlani, ha úgy látja, hogy elérhető vagy, fontosak számodra az ügyfelek, mélységében ismered a szakmát és erről rendszeresen bizonyítékokat is felmutatsz. Ezeket a bizonyítékokat a céges blogírás során ismertetheted. 

Blogírás vállalkozóknak
pexels.com, Andrea Piacquadio

A blogírás időben és térben is elérhetővé tesz 

Amíg például a piacon árulod a portékáidat, előfordulhat, hogy csak reggel hét és délután két óra között vagy elérhető. Ha Marika aznap inkább otthon marad piacozás helyett, mert borús volt az idő vagy elromlott az autója, akkor gyakorlatilag soha nem szerez tudomást rólad.  

Ellenben, ha napos lenne az idő, Marika akár gyalog is kisétálhatna a piacra és örömmel nyitogatná a pénztárcáját az asztalodnál. Gondolj bele, mi történne, ha a webshopok is követnék a hagyományos bolti nyitvatartást és vasárnap vagy ünnepnapokon nem tudnánk rendelni az interneten. (Ebbe nekem jobb bele sem gondolni…) 

A legtöbbször fel sem merül bennünk, milyen fontos a vállalkozás esetében az elérhetőség. Ha a nap bármely pillanatában a világ bármely pontján elérhető vagy, akkor hatalmas piaci előnyben vagy azokhoz képest, akikre ez az állítás nem igaz. Mégis számos weboldal tulajdonos mondja, hogy inkább megspórolja magának a blogírás költségeit, elég, ha ott van az elérhetőség és néhány mondatban olvasható, miről is szól a szolgáltatása.  

A céges blogírás az egyik legolcsóbb és legegyszerűbb módja annak, hogy bárhol, bármikor elérhetővé válj. Akkor is, ha csak havonta két posztot írsz és akkor is, ha mindennap adsz új tartalmat az olvasóidnak.  

A blogírás növelheti a népszerűséged

Ha eladtál egy terméket, megbeszélésed volt egy ügyfeleddel vagy pozitív visszajelzést kaptál a munkádról, azonnal tedd közkincsé. Írj róla a céges blogodban! Senki sem fog tőled vásárolni, ha azt hiszi, ő lesz az első. Olyan ez, mint a piacon (bocsánat, hogy már megint ezzel jövök!), ha egy kofánál már legalább ketten állnak sorban, oda hamarosan becsatlakozik a harmadik, negyedik, ötödik érdeklődő is. Minél jobban eltakarják a portékát a vásárlók, annál többen lesznek a kíváncsiskodók.  

Blogírás vállalkozóknak
pexels.com, Artem Beliaikin

Ezt okosan kihasználják az álvásárlókkak dolgozó piacosok is, akik családostul járnak árulni és időnként odaállnak az asztal elé páran, mintha nézelődnének. Ettől persze nem biztos, hogy többen fognak vásárolni náluk, de az érdeklődők nagyobb számával arányosan az eladott termékek aránya is növekszik. 

A blogírás megkülönböztet a versenytársaidtól 

Bármivel is foglalkozol, gyanítom, hogy Dunát lehetne rekeszteni azokból, akik hasonló műfajban tekerik a kerékpárjukat. A vevőidnek el kell magyaráznod, hogy te miben vagy más. Meg kell győznöd őket arról, hogy te nem csak egy vagy a sok közül. Te vagy a legprecízebb, a leggyorsabb, a leghatásosabb, a legegyedibb, a legbármibb. Attól függ, mit szeretnél kiemelni magadról.  

A céges blogodban oldalakat szentelhetsz ennek a megkülönböztetésnek. Ne félj dicsérni magad, ha valami olyat tettél, amivel méltóvá váltál az elismerésre. Hidd el, más is megtenné ezt a vásárlóiért. Ők nem azt fogják olvasni a sorok között, hogy aztamindenét, milyen beképzelt ez az ember.  

Azt fogják nézni, hogy ők, mint a leendő vásárlóid kiemelt helyen szerepelnek-e az életedben és hajlandó vagy-e értük akár áldozatokra is. Ha látják, hogy megbízhatnak benned, akkor téged fognak választani. 

Azonnal reagálhatsz a problémákra 

Ha tetszik, ha nem, probléma orientáltak vagyunk. Szinte azonnal kiszúrjuk, ha valaki a mi bajainkkal foglalkozik. Ha betegek vagyunk, órákon át képesek vagyunk olyan idegenek írásait olvasni, akik már átestek ezen. Sokszor nem is a megoldást keressük, csak csöppnyi együttérzésre vágyunk. Ha tudjuk, hogy más is a mi csónakunkban evez, akkor könnyebb húzni az evezőlapátot az áramlattal szemben. 

Mindehhez tudnod kell, hogy a vásárlóid milyen problémákkal küszködnek. Blogírás előtt, témagyűjtés idején kérdezd meg az embereket, milyen okból kérik a tiédhez hasonló szolgáltatásokat, hogyan tudnál segíteni nekik a termékeddel? Erre ma már rengeteg módszer létezik az online közvéleménykutatástól kezdve a hírleveleken át a személyes beszélgetésekig.  

Nyiss csoportot a közösségi médiában, faggasd ki a követőidet, nem is hinnéd, milyen sokan fognak segíteni ebben. Szólítsd meg az embereket kommentezhető blogposztban, érdeklődj irántuk időnként. Mindig vannak, akik alig várják, hogy elmondhassák, mi nyomja a lelküket. Ezáltal tisztában lehetsz az aktuális problémáikkal és kész megoldást kínálhatsz nekik egy blogbejegyzésben. 

Ne feledjük el, hogy sokan nem képesek kívülről látni magukat és úgy kommunikálni, ahogyan elvárnák az ügyfelek. Soha nem magadról írj, hanem arról, miben tudsz segíteni másoknak, miért lesz jó, ha téged választanak, tőled rendelnek. Ez nem mindig könnyű, és ha nem megy a cége blogírás, kérj meg profi szövegírót, aki kívülállóként segít a témaválasztásban vagy megírja a blogposztjaidat.