A szövegírás nem csak betűk egymás utáni sorozata – Te hogyan kommunikálsz a vevőiddel?

Néhány nappal ezelőtt egy elfoglalt ismerősöm mesélte, hogy kéthetente beszorít magának egy kis énidőt és ilyenkor ellátogat a manikűröséhez. Pontosabban a volt manikűröséhez. Hogy miért hagyta ott az egyébként hibátlanul dolgozó körmöst, abból igen sokat lehet tanulni, ha valaki vállalkozóként szeretne megélni. Ám előbb pár szóban arról, hogy a szövegírás miért több mint betűk egymás utáni sorozata.

A szöveg értelmezése valódi csoda 

Először is jó tudni, hogy az agyunkat evolúciós szempontból teljesen váratlanul érte az írás és az olvasás elterjedése. Hatéves korban, amikor gyermekként elkezdünk ismerkedni a betűkkel, megváltozik az agy szerkezete annak érdekében, hogy képes legyen az olvasásra. Azok a gyerekek, akik valamiért nem vesznek részt iskolai oktatásban, például mert nyomorúságos életkörülmények között élnek és a szüleik, rokonaik is analfabéták, nem történik meg ez a változás az agyban.

Mi, a világ szerencsésebb részein élők megtanulunk írni, olvasni és ezzel együtt egy olyan képességre teszünk szert, amely csodaként is felfogható: olvasunk betűket, szavakat, mondatokat és a leírt történet a fejünkben képpé formálódik. Akárcsak a filmekben, megjelennek előttünk a szereplők, a környezet, a színek, sőt még az illatok, a hőmérséklet is érzékelhető. Pedig csak egymás után leírt betűket olvasunk.

Ez a hihetetlen erő ott van minden szövegben, erről szól a marketing szövegírás. Rövidben, hosszúban, néhány szavas reklámban és a több ezer oldalas Dosztojevszkij-regényekben. Minél inkább arra törekedsz szövegírás közben, hogy ezt a varázslatot megteremtsd, annál nagyobb vonzereje lesz a blogodnak, a posztjaidnak és mindennek a tartalommarketingedben. 

A szövegírás nem csak betűk egymás utáni sorozata
Pexels.com

A blogírás különösen jó terep ennek gyakorlására. Ugyanitt említhetném a közösségi médiát is, ahol a kedveléseknek köszönhetően nagyon gyorsan kielemezheted, hogy melyik szövegednek volt nagyobb sikere és ebből tanulva fejlesztheted a szövegírásodat. Feltéve, ha figyelsz azokra a reakciókra, amelyeket az olvasóktól kapsz. 

Szövegírás során ne azoknak írj, akik már egyébként is szeretnek

Ha már dolgozol a vállalkozásodon, gondold végig a következőket. Biztos vagy abban, hogy ismered a leendő vevőid vágyait? Biztos, hogy az online kommunikációdban válaszokat adsz nekik és nem csak kinyilatkoztatásokat teszel szövegírás közben?

Az egyik legrosszabb vállalkozási szemlélet az, amikor kijelenti valaki, hogy: „ilyen vagyok, aki így szeret, az vásárolni fog tőlem, akinek nem tetszem, az mehet máshová”. Így is lesz, aki érdeklődik majd a terméked iránt, viszont hatalmas tömegeket zársz ki a vásárló körödből ezzel a hozzáállással. Ha mindig csak azokra koncentrálsz marketing szövegírás közben, akik egyébként is kedvelnek, az időpocsékolás. Ha azokhoz írsz, akikről tudod, hogy sosem fognak kedvelni, mert nem egyezik az ízlésetek, a nézeteitek, az is teljesen felesleges. 

Szövegírás és tartalommarketing során neked azokhoz kell beszélned, akik még nem tudják, hogy ki vagy, vagy nem tudják biztosan, hogy téged akarnak-e vagy a konkurenciádat. Ezek a hezitálók csak a jelre várnak, hogy valaki felé odafordulhassanak végre. Jel lehet pár őszinte mondat, nekik szóló poszt, bizalomgerjesztő invitálás. 

A hangsúly azon van, hogy vedd észre őket, találd ki a vágyaikat és reagálj azokra szövegírás során. Mutass képet az elégedett önmagukról és a siker borítékolható. 

Váltsd valóra a vevőid vágyait szövegírás során

Tudtad? Te magad is hezitálónak számítasz számos vállalkozás számára. Hová menjünk nyaralni? Milyen cipőt vegyek? Honnan rendeljem a szülinapi tortát? Milyen autót vásároljak? Az a marketing, lehet, hogy éppen egy szövegíró tollából, amelynek köszönhetően végül döntést hozol, pontosan azt tette, amiről jelen blogposzt is szól. Reagált a vágyaidra

Egyetlen cukrászda sem élne meg abból, ha csakis egyféle tortát árulna, olyat, amit a tulajdonos szeret. A cukrászda is minden egyes süteményével a vevői vágyaira reagál. Lehet, hogy a tulajdonos utálja a mákot, ám, ha a vevők szeretik, akkor legalább tízféle mákos süteményt, fagylaltot, krémet fog kitalálni a számukra.

És itt térnék vissza az ismerősömre és az ő manikűrösének történetére. Az ismerős hölgy úgy gondolta, hogy itt a nyár, ideje valami feltűnősködésnek, neonsárga színűre fogja festetni a körmét. Ahogy ezzel a vágyával előállt, a körmöse hangosan nevetve ezt mondta: „Megbolondultál, én ilyen színűre sosem festeném ki egy kisujj körmét sem!” 

Az ismerősöm először elszégyellte magát, azt hitte valóban megbolondult, hogy ilyen ötlete támadt. Még hogy neonsárgára, tiszta őrület. Aztán rájött, hogy őt konkrétan kigúnyolta a vágya miatt a manikűröse. És nem hogy cizelláltan, óvatosan megpróbálta volna rávezetni arra, hogy a kevésbé feltűnő, például gyöngyház sárga szín jobban állna neki, ráadásul még két hétig ezt a színt kellene nézegetni magán, úgyis megutálná, egyenesen a szemébe nevetett.

Végül talán még utoljára kifestette a körmét és soha többé felé sem nézett. Nem azért, mert rossz szakembernek tartja, hanem mert egyetlen vevő sem érdemli meg, hogy kinevessék a vágyai miatt.