Mit hoz 2022 az online marketing szakmában?

Mit hoz 2022 az online marketing terén

Lassan vége az évnek, itt az ideje a jövőbe tekintetni. Íme egy ötös lista arról, hogy mi várható a tartalom és az online marketing terén a következő 12 hónapban.

Felértékelődnek a videós tartalmak az online marketing felületeken

Elképesztő ütemben vált népszerűvé a TikTok és ugyanilyen tempóban növekszik az Instagram Reel felülete is.  A koronavírus-járvány idején még inkább felerősödött a digitális marketing. A televíziós, rádiós hirdetésekre költött milliók helyett ma már a legnagyobb cégek számára sem derogál kisvideókat készíteni a közösségi médiában.

Sőt, ma már ott tartunk, hogy számos, kis költségvetésű, “házilag” összerakott videó több lájkot, követőt szerez, mint a profik által elkészített digitális tartalom. Az ütős online videók elkészítéséhez sok pénz helyett elég egy kreatív ötlet. A technika adott. A legtöbb okos telefonban már ott van a HD felvétel és megannyi alkalmazás a vágáshoz, feliratozáshoz, utómunkához.

Az lesz a nyerő, aki saját email adatbázist épít

A Google bejelentette, hogy 2023-ra kivezeti a harmadik féltől származó cookie-k használatát. Ez már régóta szúrta az adatvédelmi szabályokat betartatók szemét. A változtatás után sokkal nehezebbé válik majd a remarketing. Az átlag felhasználó ebből leginkább annyit fog érzékelni, hogy ha vásárlás nélkül kilép egy webshopból, akkor nem fogják még órákig üldözni a hirdetések azon termékekről, amelyeket megtekintett a webshopban.

Az egyik megoldás a szakemberek szerint az lehet, hogy egyre több weboldal fogja regisztrációhoz kötni tartalmainak korlátlan megtekintését. Hogy jó lesz-e ez? Majd kiderül.

Elterjednek a közösségi média webshopok

Főleg a kis- és középvállalkozások számára lesz költségbarát az a lehetőség, ha a Facebook vagy az Instagram felületen, egyedileg alakítható webshopon keresztül értékesíti termékeit. Ezek egyszerűsége miatt már webshop készítő tanfolyamra sem lesz szükség.

A Facebook webshop egyik nagy előnye, hogy az érdeklődők azonnal meg tudják vásárolni a feltöltött termékeket, anélkül hogy át kellene lépniük a webáruházra. Továbbá a követések révén azonnal hírt adhatsz a legújabb akciókról, termékekről.

Az Instagram is követőkre és bejegyzésekre épülő közösségi média oldal, de itt az írott szövegek, kommentek helyett a képek dominálnak. Emiatt olyan webáruházak számára előnyös elsősorban, ahol sokat számít a termékek kinézete, és a vásárlók köre is a fiatalabb korosztály.

Elterjed a mesterséges intelligencia

Szövegíróként szomorú vagyok emiatt, de sajnos tény, hogy a mesterséges intelligencia hamarosan betör a keresőmarketing és a SEO szövegírás színpadára. Az eddigi fejlődést tekintve úgy vélem, nem kell már sokat várni arra, hogy – elsősorban angol nyelvterületeken – gépek által, másodpercek alatt megírt és tökéletesen formált szövegekre kattintsunk. Úgy, hogy ezt észre sem vesszük.

A neves Forbes magazin egy novemberi cikkében fejtegeti, hogy 2022-ben az egészségügy, a pénzügy és más iparágak is a mesterséges intelligencia-alapú eszközöket használhatnak a digitális stratégiák kialakítására, az ügyfelek vonzására és megtartására.

Hangalapú keresés

A billentyűzeten vagy a mobiltelefonba való pötyögés helyett mennyivel egyszerűbb kimondani valamit. Én már nagyon várom azt a napot, amikor a számítógépemmel nem az egér és a billentyűzet segítségével kell kommunikálnom, hanem hanggal.

Szövegíráshoz, nagyobb tartalmak legépelése helyett már most is léteznek nagyszerűen működő applikációk. A televíziók távirányítóiba is helyet kapott már a hangalapú keresés (végre!), így vélhetően nem sokat kell várni arra sem, hogy a Google vagy a közösségi oldalak szélesebb körben is lehetővé tegyék ezt a funkciót.

Ha már tudod, hogy az online jelenlét az egyik leghatásosabb eszköze annak, hogy szélesebb körben is megismerjék az emberek a márkádat, akkor jelentkezz hozzám ingyenes konzultációra. Segítek létrehozni azt az online kommunikációs stratégiát, amellyel egyedi és vonzó lehetsz.