Hol és hogyan posztolj a közösségi médiában?

woman in black tank top holding blue smartphone

Mielőtt elkezdenéd meghódítani a közösségi médiát, gondold végig, melyik felületen érhetnéd el a legnagyobb sikert és miként posztolj. Ez függ a termékedtől, a szolgáltatásodtól, a célcsoporttól is. Nem ajánlom, hogy minden felületen kötelezően megjelenj, hiszen az rengeteg munka és egy idő után nem biztos, hogy mindenhol tudsz friss és releváns tartalmat felmutatni, rendszeresen.

Mit posztolj a Facebookon?

A Facebook posztoknál jelentős előnybe kerülhet az, aki videós posztot tesz közzé, természetesen felirattal, főként álló formátumban. A legtöbben azonban még a “kép+szöveg” verziót alkalmazzák. Ehhez egy kis segítséget szeretnék adni, hogy hogyan hozd ki a legtöbbet a közösségi média jelenlétedből.

Posztolj ügyesen a Facebookon

A hosszabb tartalmak királya a YouTube

A videómegosztó is nagyszerű lehetőség, ha vannak mélyebb, velősebb tartalmaid. Mivel egy átlagos magyar felhasználó naponta 1,7 órát tölt a YouTube előtt, bátran készíthetsz hosszba videókat.

Akár az egy órát meghaladó időtartam sem riasztja el azt, aki érdeklődik valami iránt. A videós tartalmaknál az izgalmas téma, a tartalmas mondanivaló nagyon fontos, de legalább akkora jelentősége van a tökéletes hangnak és képminőségnek is.

A feltöltött videó mellett írhatsz szöveget, linkeket helyezhetsz a weboldaladra irányítva a nézőidet, a kommenteket pedig kikapcsolhatod, ha úgy érzed, nincs időd folyton megválaszolgatni a kérdéseket, hozzászólásokat. Ebben az esetben azonban biztosítanod kell valamilyen más elérhetőséget, ehhez akár egy e-mail cím is megfelel.

A folyamatosan változó Instagram

A legtöbb közösségi média felület folyamatosan változik, de ezek közül is különösen rákapcsolt mostanában az Instagram. Szinte minden hónapban megjelenik egy új csomag, amellyel igyekeznek a felhasználók kedvében járni a fejlesztők.

Az utóbbi egyik nagy újítás, hogy a végre a történetekben is elhelyezhetünk kifelé vezető hivatkozásokat, illetve most már (főleg a linktree használatával) számos olyan dolgot pakolhatunk a felhasználó fiókunk alá, amely összegyúrja a weboldal, a blogolás, a videómegosztás, az e-commerce és a chatfelületek legjobb lehetőségeit. Ezt kihasználva egyre inkább csökken a fényképes posztok aránya és áttolódik a hangsúly a storyra, a kisvideókra, a webshopokra.

A márka- és kapcsolatépítő LinkedIn

Ha szakértőként szeretnél feltűnni a szakterületeden, akkor ideje, hogy megnyisd a LinkedIn profilodat. Itt elsősorban nem az edukatív, követőszerző tartalmak dominálnak, hanem a brandmanagement és persze a self-promotion.

Magyarul a LinkedIn-en bátran előtérbe helyezheted saját magad és a márkád sikereit, sőt, szinte kötelező is. Követhetsz cégeket és magánszemélyeket, ismerősnek jelölheted a szakmabelieket, bátran kérdezhetsz, beszélgethetsz velük.

Az egyik legjelentősebb különbség a LinkedIn és számos más social media felület között, hogy itt szinte alig vannak trollok. És ez jó. Magasabb színvonalra helyezi a platformot a legtöbb más közösségi oldal szintjénél.

A fiatalos TikTok

Az elmúlt másfél-két évben rakétaként lőtt ki a Tiktok a magyar felhasználók körében is. Főként a 25 év alattiak regisztrálnak az oldalra (a nagyon fiatalok is), akik már úgy nőttek fel, hogy nem emlékeznek arra, milyen volt az élet mobiltelefon és internet nélkül.

A TikTok videók fiatalosak, pörgősek és nagyon vadnak tűnhetnek azok számára, akik már úgymond kiöregedtek ebből a világból. Ennek ellenére nem lehet megkerülni, ha tartalommarketingről van szó.

Főként azért nem, mert azok a felhasználók, akik ma órákon át a Tiktokon csüngenek, néhány év múlva jelentős részét képezik majd a fogyasztói társadalomnak. Így, ha hosszú távra tervezel, akkor a branded megerősítésének egyik igen jó helyszene lehet a TikTok.

Szövegírás és online marketing, SEO, közösségi média

Ha már tudod, hogy az online jelenlét az egyik leghatásosabb eszköze annak, hogy szélesebb körben is megismerjék az emberek a márkádat, akkor jelentkezz hozzám ingyenes konzultációra. Segítek létrehozni azt az online kommunikációs stratégiát, amellyel egyedi és vonzó lehetsz.