Webshopod van? Így írd meg a kategória leírásokat


Elindult és még most is tartja magát az a trend, hogy aki webshopot nyit, az most valami nagyon jövedelmező vállalkozásba kezd bele. És ez csakugyan így van, amennyiben egy jól megtervezett vállalkozásról beszélünk.
Célunk, hogy ebben segítsük a hazai webshop tulajdonosokat. Itt megtalálsz minket.

Ám ha van időd és jól tudsz írni, akkor magadnak is írhatsz ütős szövegeket.
És ha szeretnél előkelő helyen szerepelni a Google találati listáján, akkor adj magadnak pár percet és olvasd el ezt a cikket.

A digitalizáció megváltoztatta a vásárlási szokásainkat, a pandémia pedig adott ennek a piacnak még egy plusz lökést. Közel 4 millió aktív online vásárló országa lettünk, akik évente átlagosan 17 alkalommal rendelnek különböző webshopokból. Ez hatalmas szám.

Hogyan lehet jól jövedelmező a webshopod?

Naponta nyílnak meg az újabb és újabb webshopok, a keresőoptimalizálás tehát még sosem volt ilyen fontos, mint napjainkban. Aki lemarad az e-commerce versenyben, mert nem jelenik meg egyedi termékleírásokkal, kulcsszavakkal, nem használja ki a SEO lehetőségeit, azt pikk-pakk lekörözik a versenytársak és a Google találati listáján is egyre hátrébb kerül.

Aki azonban úgy tekint a webshopjára, hogy szeretné azt 1, 5 vagy akár 10 év múlva is jövedelmezőnek látni (főleg miután a magyar piacra is beteszi a lábát az Amazon, ezt 2025-re jósolják), annak most kell elkezdenie minőségi tartalomra építeni a webshopját.

person using macbook drinking coffee

Kezdd egy egyszerű kutatással! Keres rá úgy az általad kínált termékekre a Google-ben, mintha egy kívülálló lennél, aki szeretné megoldani az épp aktuális problémáját.

Vegyük például az iskolakezdést. Augusztusban minden szülő, akinek iskolás gyermeke van, egyszerre akar füzetet, filctollat, radírt, iskolatáskát vásárolni. Ha iskolaszereket árusító webshopod van, akkor ez egy olyan alkalom, amikor az éves bevételednek akár az 50%-t is megkeresheted. De bármilyen webshop esetében lehetnek olyan időszakok, amikor megemelkedik a kereslet a kínált termékek iránt.

Több lehetőséged is van, ezek közül az egyik, hogy hirdetést indítasz a Google Ads-ben. Valószínűleg a legtöbb versenytársad is ugyanezt fogja tenni, így hihetetlenül magas lesz a hirdetési költség és benne van a kockázat, hogy szinte meg sem jelensz, mert túllicitálnak a többiek.

A másik lehetőség, hogy kulcsszókutatásra épülő keresőoptimalizált szöveggel látod el a webshopodban a kategória és a termékoldalakat. Ennek hatására hirdetés nélkül is megjelenhetsz a Google találati lista elején.

Utóbbi hosszú távon mindenképpen előnyösebb út. Ezáltal nem csak akkor találnak rád a vásárlóid, amikor éppen hirdetsz, hanem minden nap, akár hónapokon keresztül is.

A minőségi kategória leírás öt feltétele

Gondolj úgy a webshopodba írt kategória és termékleírásokra, hogy azoknak a vásárlók szívét is meg kell nyerniük, de a keresőrobotok számára is világossá kell tenni, hogy mit értékesítesz. A tökéletes leírás öt feltétele:

  • Vásárlásra ösztönöz: úgy, hogy akár az impulzusvásárlókra is képes hatni.
  • Inspirálja a vásárlóidat: az érzelmeire hat, így a szöveg révén átélheti, milyen érzés, ha már az övé a termék, ezzel gyorsítva a döntést.
  • Keresőbarát: a Google keresőrobotjai rendszeresen indexálják a termékoldalaidat és rangsorolják az oldalad. Ha sok az ismétlődő, más webshopban is megjelenő szöveg, akkor hátrébb sorol a találati oldalon.
  • Organikus elérésre épít a SEO eszközeivel: az állandó és költséges hirdetéseid helyett.
  • Követi a folyamatosan változó trendeket: ezzel növelve a konverziót és az átlag kosárértéket a webshopodban.

A SEO szövegírás előnyei webshopok számára

A keresőoptimalizálás (SEO) különböző technikák kombinációját foglalja magában, amelyek segítségével a webhelyed előkelő helyen szerepelhet a Google internetes találatai között, és új ügyfeleket szerezhetsz. A SEO ezt úgy éri el, hogy ugyanazokat a keresési kifejezéseket célozza meg, amelyeket az ügyfelek a termék keresésekor használnak.

A tartalmat világosan, érthetően kell megírni, és azokat az információkat kell tartalmaznia, amelyre az ügyfeleknek szükségük van, például pontos termékleírásokat, kategória leírásokat.

A webshopos SEO szövegírás célja a vállalkozásod népszerűsítése és termékeid előnyeinek ismertetése mellett az, hogy a webhelyed előkelő helyen szerepeljen a Google-ben, ezáltal nagyobb láthatóságot biztosítson.

Mindent összevetve a kiváló SEO szövegírási technikák alkalmazása több értékesítést eredményeznek vállalkozásod számára.

Hogy néz ki a SEO szövegírás a webshopok oldaláról?

Még ha úgy is érzed, hogy tisztában van a SEO szövegírás alapjaival, fontos, hogy kövess bizonyos szabályokat. A jól meghatározott irányelvek betartásával biztosíthatod, hogy a SEO hatékony legyen és növelje a bevételeidet. Ha segítségre van szükséged, fordulj hozzánk bizalommal.

SEO tartalomstratégia kidolgozása

A keresőoptimalizált kategória leírások elkészítése elsőre bonyolultnak tűnhet, és sok kérdés merülhet fel benned azzal kapcsolatban, hogyan kellene elkezdeni. Éppen ezért már a legelején egyértelmű SEO stratégiára van szükséged. Meg kell tervezned, hogy mit szeretnél elérni, mik az üzleti céljaid, ki a közönséged, milyen lépéseket fog majd tenni, mielőtt megvásárolja a kívánt termékeket és hogy milyen nehézségekbe ütközhet. Ezek a kritikus stratégiai tényezők határozzák meg a célt, a tartalmat és a várható eredményeket.

Végezz kulcsszókutatást

A kulcsszókutatás az e-kereskedelmi SEO szövegírás egyik legfontosabb tényezője. Kezdd a folyamatot azzal, hogy felírsz néhány kulcsszó ötletet, amelyekre ügyfeleid keresnek. Amint tudod, milyen kulcsszavakat szeretnél használni a tartalomhoz, végezz némi kutatást, és nézd meg, mit kínálnak a versenytársaid ugyanarra a kifejezésre. 

Helyezd el a megfelelő helyeken a kulcsszavakat

A kutatást követően egy fókusz kulcsszó és több támogató kulcsszó lesz. Ezen kulcsszavak helyes elhelyezése a szövegben a hatékony SEO szövegírás másik kritikus lépése. Egy tapasztalt SEO szövegíró pontosan tudja, hogy kulcsszavakat kell elhelyezni a címben, a bevezető bekezdésben, a törzsben, a fejlécekben és a leírásokban.

A Google algoritmusa meghatározott kritériumok szerint vizsgálja a szöveget, beleértve a szerkezetét is, és ennek megfelelően rangsorolja. Fontos, hogy ne tömd tele a szöveget kulcsszavakkal, mert ez a Google-ból való kitiltáshoz vezethet.

Használd a megfelelő hangszínt

A hangszín nagyon fontos szerepet játszik a webshopok SEO szövegírásában. Segít a bemutatni, milyen típusú vállalkozásról van szó, és még azt is, hogy melyik demográfiai csoportot célozza meg. A következetes hangnem hozzájárul az ügyfelek felőli bizalom kiépítéséhez is, ami miatt újra és újra visszatérnek majd.

Ne feledd, hogy a webshopokban alkalmazott szövegírásnak hozzáértőnek kell lennie, méghozzá úgy, hogy közben képes legyen meggyőzi az ügyfelet a vásárlásról.

Kövesd figyelemmel az eredményeket

Az, hogy a webshopod megfelel a SEO technikai elvárásainak, még nem jelenti azt, hogy a munka befejeződött. A webhely statisztikáinak figyelése kulcsfontosságú lépés annak biztosításában, hogy elérd a kitűzött célokat. Így meghatározhatod, hogy elérted-e a kitűzött KPI-ket és célokat. A monitorozás kulcsfontosságú a problémák felderítésében és a sikerek felismerésében.

Optimalizáld a háttérrendszert

A websopod optimalizálása kulcsfontosságú annak érdekében, hogy versenyben maradj ezen a piacon. Ha erre is odafigyelsz, akkor garantáltan többet teszel, mint  versenytársaid 90%-a. A megfelelően és következetesen optimalizált webhely biztosítja, hogy előkelő helyen jelenj meg a keresési eredmények rangsorában.

Mindent összefoglalva a webáruházak keresőoptimalizálásának a célja, hogy a webshopod a lehető legrövidebb időn belül a Google találati lista első oldalán szerepeljen a beírt kulcsszóra. Több ügyfelünkkel elértük már ezt, megelőztünk nagy mamutcégeket, az általunk írt SEO szövegek jelentős része már az első oldalon szerepelteti azokat a webshopokat, amelyekkel együttműködünk.

Szeretnéd, hogy

a Google első oldadán legyen a webshopod?

Add meg az elérhetőséged és mi segítünk!

Nekik már írtunk:

Ez is érdekelhet: