Időzített Instagram posztok: Így készíts el 1 nap alatt 1 havi posztot

Instagram poszt készítése

Ha Te is vállalkozó vagy és szeretsz a közösségi médián keresztül kommunikálni a közönségeddel, akkor ismerős lehet az Instagram posztok írásával járó macera. Biztosan tudod, hogy ebben is kell valamiféle rendszert kiépítened. Ennek két oka is van. Az egyik ok az, hogy az algoritmus miatt muszáj meghatározott időközönként posztolnod ahhoz, hogy a követőid legnagyobb részéhez eljussanak az üzeneteid. A másik ok pedig az, hogy a folyamatos és kiegyensúlyozott kommunikációt a követőid is elvárják tőled.

Nagyon fontos, hogy ne csak random kitalált ötleteket dobj fel a közösségi médiára, hanem legyen egyfajta stratégia is abban, ahogyan kezeled az oldalad.

Nem kell didaktikusnak lenni, ne magadról beszélj, próbáld meg előtérbe helyezni azt, hogy miként tudnál segíteni a követőidnek egy adott vagy több adott problémájuk megoldásában.

Hidd el, hogy ők ezért hálásak lesznek, menteni fogják a posztjaidat, követni fognak téged, elkezdenek reagálni, kommentelni, megosztani téged, és ez lesz az, amikor az algoritmus is felismeri, hogy értékes az, amit nyújtasz, ezért egyre nagyobb teret enged majd a kommunikációdnak. Ez természetesen egy lassúbb folyamat, mintha kitennél egy hirdetést, és várnád az eredményeket.

A lassú víz partot mos módszerrel azonban biztosan olyan követőket fogsz gyűjteni, akiket érdekel az, amit csinálsz, érdekel a szolgáltatásod, vagy a termékeid, és egy adott napon vásárlóvá válhat egy jelentős részük. Ehhez azonban folyton kommunikálnod kell.

Ma már nem elég az, hogy meghirdeted eladásra a termékeidet. Ennél sokkal magasabban van az ingerküszöbünk. Az emberek nem szeretik, ha el akarnak adni nekik valamit, ugyanakkor nagyon szeretik megvenni azt, amire szükségük van.

Erre az utóbbira próbálj fókuszálni, és minden egyes posztodnál arra törekedj, hogy segíts nekik. Segíts nekik, fejlődni, jobbnak, boldogabbnak, gazdagabbnak lenni, és segíts nekik elégedettebbnek lenni. Ezek a sarokpontok azok, amelyek döntéshelyzetben a legtöbbször abba az irányba billentenek minket, hogy megvásároljunk vagy megrendeljünk egy terméket vagy egy szolgáltatást. 

Így írj meg egy nap alatt 1 havi Instagram posztot

Ha a fenti sorokat megszívleled, akkor kapj elő egy jegyzetfüzetet, vagy nyiss meg egy szövegszerkesztőt. Ha megengeded, itt tennék egy személyes javaslatot: mindent, amit írsz, a felhőben tárold, például Google dokumentumként, hogy bármikor, bárhonnan elérhesd és minden mentve legyen. Ezt én is csak akkor tanultam meg, amikor leejtettem a laptopom vagy egy hirtelen áramszünet miatt egy órányi munkám veszett kárba.

Visszatérve a posztok elkőkészítésére: kezdetben írj fel számokat egymás alá 1-től 18-ig.

Most az lesz a feladatod, hogy kitalálj 18 témát, amit majd bővebben kifejtesz posztként. Ez a 18 téma mindegyike fontos, hogy valamilyen formában kapcsolódjon a vállalkozásodhoz. Ha igazán ismered és szereted azt, amit csinálsz, akkor hidd el, hogy gyerekjáték lesz. Sőt, ennél sokkal több dolgot is fel tudsz majd sorolni, de először koncentrálj erre a 18 témára.

Segítségként írok néhány példát, amik közkedveltek az Instagramon, és amelyekből posztot készíthetsz.

  1. Egy frappáns idézet, amivel a célcsoportod tud azonosulni.
  2. Hasznos tipp vagy javaslat, ami könnyen megvalósítható.
  3. Egy saját tapasztalat vagy élmény bemutatása.
  4. Kép magadról, ahogyan dolgozol (vagy a raktárról, a használat tárgyaidról, az íróasztalodról stb).
  5. Egy terméked vagy a szolgáltatásod bemutatása, esetleg egy kedvezményre jogosító kupon.
  6. Utalás valamire, amin éppen dolgozol vagy amit tervezel, és a közeljövőben lesz aktuális.
  7. Utalás a célcsoportod egy adott problémájára, és ezzel együtt kínálj megoldást is rá, ami természetesen a szolgáltatásod vagy a terméked lesz. (Bár először már az is elég ahhoz, hogy felfigyeljenek rád, ha megmutatod, hogy ismered a célcsoport problémáját és azonosulni tudsz vele.)
  8. 30 másodperces videó készítése, amin beszélsz a szolgáltatásodról, vagy bemutatsz egy termékedet. 
  9. Humor, mém, cuki kisállat, frappáns szöveggel. (Ezen felül is figyelj arra, hogy minden posztod pozitív hangvételű legyen.)
  10. Ossz meg egy pozitív visszajelzést egy vásárlódtól vagy megrendelődtől.
  11. Írj arról, ami a közelmúltban valami miatt felháborított és kérdezd meg a követőidet, hogy ők mit gondolnak a dologról?
  12. Indíts egy játékot, lehetőleg nyereménnyel és emeld ki a posztot. Itt vigyázz, a #nyeremenyjatek és hasonló hashtageket mellőzd, mert vannak, akik csak emiatt fognak játszani, egyébként pont nem érdekli őket a terméked vagy szolgáltatásod.
  13. Emeld ki egy terméked alapanyagát vagy a szolgáltatásod egy mozzanatát, mintha nagyító alatt vizsgálnád a munkádat. Mondd el, milyen előnyei vannak ennek az apró részletnek.
  14. Írj egy hibádról vagy tévedésedről és foglald össze röviden, hogy mit tanultál belőle.
  15. Készíts egy képet, amin kettéosztod a felületet és a két oldalra helyezz el két különböző elemet, ami természetesen a vállalkozásodhoz kapcsolódik. Kérdezd meg az embereket, melyik tetszik nekik jobban, melyiket választanák?
  16. “Fejezd be a mondatot” típusú poszt. Kezdj el egy mondatot, de előtte kérd meg a követőidet, hogy fejezzék be a saját meglátásuk, tapasztalatuk, véleményük szerint.
  17. Említsd meg egy példaképedet. Lehet egy sztár, egy író, tudós, filozófus, a szomszédban lakó háromgyermekes egyedülálló anya stb.
  18. Kérdezd meg az embereket, hogy érzik magukat és miben tudnál segíteni nekik?

Ez 18 téma, de nem kell ragaszkodnod hozzá. Ha megszáll az ihlet vagy látsz valahol egy frappáns posztot, azt is írd fel a listára. A hangsúly azon van, hogy ne dobj ki egy nap ezer posztot, hogy utána elnémulj hetekre. Rendszeresen posztolj, például minden másnap.

A következő lépés, hogy mindegyik témának kidolgozod röviden a tartalmát. Az Instagramban az a jó, hogy a lényegre kell fókuszálni, és nem muszáj terjengősen fogalmazni. Minden témáhaz írj 6-8 sort, a helyesírásra nagyon figyelj. Rövid, közérthető mondatokkal dolgozz. Akár mondatonként is törölheted a szöveget, használj a felsorolást.

Ezek után már csak a kapcsolódó hashtageket kell kiválasztanod. Ezzel akár órákat is eltölthetsz, de négy-öt hashteget valószínűleg kapásból is tudsz írni, ami összekapcsolható a poszt tartalmával és a vállalkozásoddal. Ha újakra van szükséged, egy másik posztban segítek majd, hogyan találj mindig releváns és hatásos szavakat a kettőskeresztek mögé. 

Instagram posztok kreatívjainak készítése

Ha ezzel megvagy,  jöhet a kreatívok elkészítése. Én ehhez a Canvát használom, ami egy nagyszerű program. Ha szeretnél puzzle feedet készíteni, ezt is megmutatom majd, hogyan kell, de ha valóban egy nap alatt szeretnéd az egész havi Insta posztmennyiséget letudni, akkor külön is elkészítheted a posztképeket.

Fontos, hogy legyen a fehéren és a feketén kívül még három színed, ami az arculatodat fogja képezni. Egy vezérszín és két kiegészítő szín. A vezérszín minden posztodon ott kell legyen, a két kiegészítő szín pedig ajánlott, hogy megjelenjen vagy a háttéren vagy a kiegészítő alakzatokon vagy a betűszínben. Ha van logód, weboldalad, érdemes azt is szolidan, de jól értelmezhetően belecsempészni a legtöbb kreatívba.

A Canva rengeteg lehetőséget kínál, melyek közül választhatsz, de használhatsz stock fotókat, illetve ami a legjobb, saját képeket. A kreatívokon nem kell, hogy túl sok szöveg legyen. Inkább figyelemfelkeltő legyen, a poszt alatti szövegekben úgyis kifejted a részleteket. Minden elkészült posztképet ments le egyenként, meg is számozhatod őket.

Instagram posztok időzítése

Számos alkalmazás létezik, de ha már Instagram, akkor a Meta Business Suite tervezőjét javaslom a posztok időzítésére, mert elég megbízható és nem bonyolult a használata. Ez a 18 poszt bőven elég lehet egy hónapra, ha minden másnapra időzítesz egyet. Közben marad még lehetőséged arra is, hogy két poszt között aktuális maradj és néha egy frissen készített bejegyzést beszúrj két időzített közé. 

A Meta tervezője javaslatot is ad arra, hogy milyen időpontban posztolj, ezt az alapján teszi, hogy a követőid mikor a legaktívabbak. Ettől persze kedved szerint eltérhetsz. 

Ezzel készen is vagy!

Ha segítségre van szükséged, keress bátran az Instagramon vagy írj a következő címre: info@gnkommunikacio.hu.

Ez is érdekelhet:

Mi is az a webshop szövegírás?

Az e-kereskedelmi vagy más néven webshop szövegírás minden olyan írott tartalomra vonatkozik, amelyet egy online áruház számára hoz létre valaki.