Szeretnéd, hogy megtaláljanak
a Google-ben hirdetés nélkül is?

A megoldás:

SEO szövegírás

Dióhéjban a SEO szövegírás egy módszer a tartalom optimalizálására, annak érdekében, hogy honlapod előrébb kerüljön a Google találati listán, mint az azonos kulcsszavakat célzó webhelyek.

woman typing on laptop

Miért fontos a SEO szövegírás a honlapod szempontjából?

A minőség a Google első számú rangsoroló tényezőjévé vált. 

A SEO olyan, mint egy tartalmas szakmai előadás, amely meggyőzi a hallgatóságot arról, hogy az adott cég vagy vállalkozás szakértője a piacának és megbízható. A Google ezeket a cikkeket keresi. A célja, hogy egy adott szóra keresve sorban megmutassa azokat a weboldalakat, amelyeket a legjobbnak tart a témában.

Megkülönböztet

A SEO szövegírás erősíti a brandet és segít kiemelni a vállalkozásod erősségeit, miközben növeli az organikus találatok számát.

Szakértővé tesz

Mi mással lehetne jobban erősíteni az online világban a szakértői státuszod, mint SEO szöveggel?

Növeli a bevételt

A keresőoptimalizált szövegre költött pénz nem kiadás, hanem befektetés, amely megtérül.

SEO

Minőségi tartalommal juthatsz a legjobbak közé

A minőségi tartalom az, amely bevonja, tájékoztatja, támogatja és inspirálja a közönséget. A hiteles, értékes tartalom létrehozása a keresőmotorok láthatósága szempontjából is kritikus fontosságú. Valójában jó minőségű tartalom nélkül nincs sikeres SEO szövegírás.

A keresőoptimalizált szöveg
egy olyan online marketing eszköz,
ami hosszú távon is kamatozik.

Tegyél egy próbát...

Mi történik a háttérben, amikor a „bicikli” szóra keresel? Nagyjából 12 millió találatot kapsz 1 másodpercen belül (ezt a Google megmutatja) és ezek közül azokat a találatokat teszi az első oldalra, amely szerinte a leghasznosabb.

Valószínűleg egy nagy, nemzetközi sporteszközöket forgalmazó cég lesz az első, de az algoritmus úgy van megalkotva, hogy ugyanezen az oldalon hazai vállalkozások jelenjenek meg az organikus találatok között.

Hogy mi ezekben a vállalkozásokban a közös? A válasz egyszerű.

Kattints és látni fogod:
SEO szövegírás segítségével értékel el ezt az eredményt

Hogyan hat a minőségi SEO szövegírás?

Amikor valaki a keresőből érkezik az webhelyedre, két dolog történhet:

1. Néhány másodperc után elkattint.
2. Hasznosak véli, amit lát és tovább olvas.

Amikor az emberek ragaszkodnak az oldaladhoz és olvasgatni kezdik, megosztják, a Google azt gondolja:

"Ez egy nagyszerű oldal. Adjunk neki egy lökést a ranglistán.”

Kulcsszavak

A Google úgy határozza meg az oldalak sorrendjét, hogy elemzi azok tartalmát, számos tényező alapján. Beleértve azt is, hogy hol és milyen gyakran használ bizonyos szavakat az adott tartalom. A mai, mesterséges intelligencia alapú Google-t nem az érdekli, hogy hányszor szerepel a kulcsszó a szövegben, cserébe a szinonimákat és a szorosan kapcsolódó szavakat is figyeli.

A Google úgy határozza meg az oldalak sorrendjét, hogy elemzi azok tartalmát, számos tényező alapján. Beleértve azt is, hogy hol és milyen gyakran használ bizonyos szavakat az adott tartalom. A mai, mesterséges intelligencia alapú Google-t nem az érdekli, hogy hányszor szerepel a kulcsszó a szövegben, cserébe a szinonimákat és a szorosan kapcsolódó szavakat is figyeli.

Linkek

A keresőóriás az oldal tekintélye és relevanciája alapján jeleníti meg a weboldalakat a keresési eredményei között, a felhasználói élmény fokozása érdekében. Itt jön képbe a SEO szövegírás. Nem mindegy ugyanis, hogy a szövegben felbukkanó linkek hová mutatnak és mely szavakra jönnek létre.

Miért éri meg a SEO szövegírás az árát?

A válasz egyszerű.
A Google rendszeresen átnézi az weboldalad
és minél több releváns tartalmat talál,
annál előkelőbb helyen rangsorolja a többi weboldalhoz képest.

Innovatív

A folyamatos kulcsszókutatás a SEO szövegírás alapja, erre épül a tartalom. Minél értékesebb a kulcsszó a vállalkozásod szempontjából, annál fontosabb, hogy tartalom készüljön hozzá.

Költséghatékony

Az organikus forgalom
SEO-n keresztül történő elérése ingyenes. Fizetni kell a tartalomírásért, de ez közel sem olyan drága, mint a kattintásonkénti fizetés.

Építi a márkát

Ha az érdeklődők a weboldaladon megkapják, amit akarnak, akkor elismerik a márkát és szívesen vásárolnak, rendelnek az oldaladról.

Legyen a Te oldalad is olyan,
amit az elsők közt ajánl a Google
a keresések során

Add meg az elérhetőséged
és felvesszük Veled a kapcsolatot egy ingyenes konzultáció formájában.





A SEO szövegírás titka 2022-ben:
így használd a vállalkozásodban


SEO szövegírás a digitális marketing alapvető része, de ezzel szerintem már Te is tisztában vagy. Ahogy azzal is, hogy az internetes keresés gyakran a márkák digitális forgalmának elsődleges forrása. Sok-sok márkanévvel a Google-ben találkozunk először és ha rábukkanunk, szinte biztosak lehetünk benne, hogy ott valaki SEO cikkeket is gyártott.


Mi az a SEO szövegírás és minek az nekem?

A SEO szövegírás egyik legfőbb célja a láthatóság, a másik pedig az, hogy a versenytársadnál előbb bukkanj fel a Google találati listában, mert a magasabb helyezés lényeges hatással lehet az bevételedre. A cél az első oldal.

A keresési eredmények folyamatosan változnak annak érdekében, hogy a felhasználók minél hasznosabb válaszokat és információkat kapjanak. Neked is biztosan az a célod, hogy ha már az oldaladra jutott egy érdeklődő, akkor minél tovább ott maradjon, sőt ne is menjen át a versenytársad webhelyére. Ezért folyamatosan frissnek kell lenned, új cikkek megjelenésével vagy a meglévők kisebb-nagyobb módosításával.

A SEO szövegírás egy holisztikus marketing ökoszisztéma alapja. Ha megérted, hogy webhelyed felhasználói mit szeretnének, akkor ezt a tudást a kampányaidban (fizetős és organikus), a webhelyeden, a közösségi média felületeiden is kamatoztathatod.


A SEO szövegírásé a jövő

A SEO szövegírás már önmagában is egy külön része a tartalomgyártásnak. Sok szövegíró hajlamos is külön választani a hagyományos szövegírástól. Mondván, hogy aki blogcikkeket vagy közösségi média posztokat ír, az maradjon távol a SEO-tól.

Én viszont azt gondolom, ha egy szövegíró nem tud SEO cikkeket is írni, akkor van még mit tanulnia. Az ügyfelek biztosan örülnek a megírt cikknek, ki is fizetik azt, de vajon ki és hol fogja ezeket az írásokat hosszútávon is megtalálni.

A SEO szövegírás nem azért drágább, mert többet kell írni hozzá, mint egy átlagos cikk esetén. Azért drágább, mert komolyabb tervezést, kutatást és tudást igényel. Kulcsszavakat kell gyűjteni hozzá, melyeket a megfelelő helyre kell belepakolni a szövegbe.

Ezen kívül ismerni kell az alcímek szerkesztési elvét, a mondatok, bekezdések hosszát is ahhoz kell igazítani, hogy az adott cikket keresőrobotok fogják feltérképezni, amelyek bár mesterséges intelligenciával vannak megtámogatva, még mindig nem emberek (szerencsére).

A SEO szövegírás olyan területe a szövegírásnak, amely nem csak impresszív, hanem tudatos is. Ha úgy tetszik, egy séma alapján íródik, amely séma a keresőmotorok viselkedésén alapszik. Mindezt úgy, hogy valójában csak 20-30 százalékban tudjuk, hogy ezek a botok valójában miként is végzik a dolgukat.

Azt sem tudjuk, hogy a publikált cikk pontosan mikor kerül a bot feltérképezése alá, de nagyon valószínű, hogy hetekkel, hónapokkal a megjelenés után. Így nem várhatjuk el, hogy azonnal a Google kereső első oldalán lesz a weboldalunk. Ehhez kitartó és magas minőségű munkára van szükség, már ami a szövegírást illeti.

Hogyan tudnám manipulálni a keresőrobotokat?

Az elmúlt években sokan próbáltak trükközni a SEO-val, amit persze most is meg lehet próbálni, de nem javasolt. Még a BMW autógyárnak is sikerült kiharcolnia, hogy egy egész évre bannolva legyen a Google-ből, amikor megpróbálta megtéveszteni a kereső algoritmusát.

Kérdés, hogy megérte-e ez nekik és megéri-e bárkinek is, aki ezzel próbálkozik. Ha egy évre nem is, de néhány hónapra biztosan a legutolsó sarokba dugja el a weboldalunkat, ha megpróbáljuk madárnak nézni.

Ennek értelmében mindenki számára javasolt, hogy a trükközés helyett a minőségi munkát részesítse előnyben. Jelenleg úgy áll a helyzet, hogy a SEO szövegírás egy igen tartalmas munka. 1500 szó alatti cikkel gyakorlatilag felesleges is próbálkozni, bármilyen szakterületről, vállalkozásról van szó. A 2-3 ezer szavas cikkek már jobban dominálnak, de a trend affelé mutat, hogy hamarosan 5-6 ezer szavas szövegek lesznek azok, amelyeket a Google előnyben részesít.

Feltéve, ha az adott tartalom valóban releváns és hasznos, nem innen-onnan összevágott. Ugyanis ezt is figyeli és bünteti az algoritmus.

Egyszer megírom és örökre kész vagyok?

A jó SEO szövegírás folyamatos munka. Hatalmas lendületet adhat az oldaladnak, ha rendszeresen, akár hetente megjelentetsz egyet, de az sem baj, ha csak kéthetente. A lényeg, hogy tényleg jól megírt értékes, friss és újdonság illatú legyen.

Az online világ azonban változik, ezzel együtt a SEO szövegírás is. Az algoritmust folyamatosan fejleszti a Google és rendszerint be is jelenti, amikor frissítésre kerül. A részletekről nem sokat árulnak el, még a magyarországi Google munkatársai is titoktartási szerződést írnak alá, illetve meg sem jelenhetnek olyan rendezvényn, ahol a keresőrobotok titkainak kifürkészése és a tapasztalatok megosztása a cél.

Ilyen értelemben azt is mondhatjuk, hogy a sötétben tapogatózunk. De ez szerencsére nem teljesen igaz. Számos szempontot ismerünk, amelyeket betartva, jó eséllyel a találati lista elejére kerülhetünk.

Ezek az algoritmus frissítések szükségessé teszik, hogy időnként a már megírt SEO szövegeket is aktualizáld, néhol kiegészítsd vagy átszerkeszd.

Hol nézhetem meg, hogy megfelelő-e a weboldal SEO szempontból?

Ma már rengeteg weboldal és applikáció képes lemérni, hogy az adott oldal SEO szempontból hány százalékosra értékelhető. Ez persze nem azt jelenti, hogy leteszteled az oldalad például a SEObility oldalon és 80% alattira értékeli, akkor törölnöd kell magad a világhálóról és kezdj el más irányba orientálódni.

Sőt, ha megnézed a versenytársaid weboldalait, még az is előfordulhat, hogy az ő sitejukra adott elemzés ennél is rosszabb eredményt mutat.

Akkor hát mi a teendő?

Először is az, hogy a kapott eredményeket elkezded kielemezni. Sokszor elég egy kisebb módosítás és máris jobb teszteredményt kapunk. Amin tudsz javítani, azt jó, ha minél előbb kijavítod. Ez lehet az alcímek hossza, a meta leírás, a képek alt leírása vagy bármi.

Ha eddig nem használtad ki a SEO szövegírás lehetőségezit és azt látod, hogy az oldalad nem éri el az 50%-ot sem, de már van sok aloldalad, amik szintén nem túl SEO barátak, akkor kérj segítséget.

Egy profit megbízni a SEO szövegírás elvégzésére és az oldal keresőoptimalizált beállítására nem kiadás, hanem befektetés. Enélkül egész évben költhetsz hirdetésekre, amelyek csak addig tartanak az első oldalon, amíg fizetsz értük. Ha az oldalad önmagát is képes a találatok elejére felküzdeni, azzal rengeteget tudsz spórolni.

7 lépés a jó weboldalért

A sikeres SEO weboldal hét feltétele a következő:

1. Feltérképezést segítő lehetőségek, hogy a motorok olvashassák a webhelyed

2. Lenyűgöző tartalom, azaz SEO szövegírás, amely választ ad az olvasók kérdésére

3. A keresők és a motorok vonzására optimalizált kulcsszó

4. Nagyszerű felhasználói élmény, beleértve a gyors betöltési sebességet is

5. Megosztásra érdemes tartalom

6. Cím, rövid URL és leírás a magas CTR eléréséhez a rangsorban

7. Kiemelések, amelyek a találati oldalon jól láthatóak

Ha ezek a feltételek teljesülnek, akkor nagy eséllyel felérhet a weboldalad a csúcsra, csak idő kérdése.

Tartalom és SEO

A tartalom legyen az első számú prioritás, amikor SEO szövegírás a cél. A minőségi tartalom az, amely bevonja, tájékoztatja, támogatja és inspirálja a közönséget. A hiteles, értékes tartalom létrehozása a keresőmotorok láthatósága szempontjából is kritikus fontosságú. Valójában jó minőségű tartalom nélkül nincs sikeres SEO szövegírás.

A megfelelő tartalom azt jelenti, hogy megvan az alapod, amely támogatja az összes többi SEO-törekvését. Legyen szó blogcikkekről, termékoldalakról, egy tájékoztató oldalról, beszámolókról, videókról vagy bármi másról, amit a közönséged számára készítesz.

Az érdemi, hasznos és egyedi tartalom biztosítása a felhasználók számára az, ami arra készteti őket, hogy az oldalakon maradjanak. Ezzel erősödik az ismertséged és a márkád iránti bizalom. Az, hogy mi számít jó minőségnek, az a tartalom természetétől, típusától és adott szakterülettől függően változik.

A Google keresési minőségértékelési útmutatója típusonként írja le a jó minőségű tartalom jellemzőit. Akinek nincs kedve lefordítani a 172 oldalas pdf-et, annak itt leírom dióhéjban:

- Az információs tartalom legyen pontos, átfogó és szakszerűen bemutatott

- A kreatív tartalomnak eredetinek, egyedinek kell lennie és magas fokú szakértelmet kell közvetítenie 

- A hírtartalomnak mélyrehatónak, jól idézettnek, pontosnak kell lennie, és eredeti jelentést kell tartalmaznia

A tartalom a keresőoptimalizálási erőfeszítéseinek sarokköve, és nem a spórolás helye. 
Az egyértelmű tartalomstratégia létrehozása – és az abba való befektetés – kulcsfontosságú a SEO szövegírás sikeréhez,
mivel szinte minden más tényező a tartalom minőségétől függ.

A linkek és a SEO szövegírás kapcsolata

A linkek a tartalommal együtt továbbra is az egyik legfontosabb részeit képezik a Google keresési rangsorolásának, így a SEO szövegírás szempontjából is kiemelt jelentőségű. Ám nem mindegy, hogy azok a linkek hová vezetnek és, hogy a mi oldalunkra honnan vezetik el az olvasókat.

A hivatkozó webhelyek minősége és relevanciája eltérő lehet. Egy magas látogatószámmal büszkélkedő híroldal linkje értékesebb, mint egy olyan blogbejegyzés rovatában elhelyezett link, aminek semmi köze a szakterületedhez. Ám, ha a publikáló blog témaköre egybevág a vállalkozásod portfóliójával, akkor még alacsonyabb látogatószám mellett is magasabb pontszámmal értékeli a Google.

Linkek a weboldaladon

A SEO szövegírás és minden webszöveg esetében a horgonyszöveg a linkelésre használt, kattintható szövegre utal. Jellemzően más színű (leggyakrabban kék) lesz, mint a normál szöveg, és aláhúzva látható. A horgonyban használt szavakat a keresőmotorok úgy tekintik, mintha kulcsszavakkal leírnád, hogy mit tartalmaz az az oldal, amelyre hivatkozik.

A horgonyok abszolút hatással vannak a keresőoptimalizálásra. Megmondják a keresőmotoroknak, hogy miről szólnak a kapcsolódó linkcélok, eközben informálják a felhasználót.

Az, hogy mások milyen szavakat használnak a SEO szövegírás során, amikor a weboldaladra vezető linket elhelyezik a szövegeikben, nem a te hatásköröd, nem szólhatsz bele. Te magad azonban úgy szerkeszted a belső linkjeidet, ahogyan csak szeretnéd, ezzel újabb jó pontokat szerezve a keresőmotoroktól. Ezért mondhatjuk, hogy az optimalizált belső linkelési struktúra elengedhetetlen a linképítés sikeréhez.

A jó belső link jellemzői:

- rövid, tömör
- kék betűk, aláhúzva, ahogy az olvasók megszokták ezt
 - releváns szavak és kifejezések használata
- a természetes, beszélt nyelv elemeit használja, akár egységet alkotva a teljes mondattal, amelyben a kiemelés történik

A visszafelé mutató hivatkozások, más néven bejövő hivatkozások olyan hivatkozások, amelyek más webhelyekről mutatnak vissza a weboldaladra. Jeleket küldenek a keresőmotoroknak arra vonatkozóan, hogy a tartalom fontosnak tartott. 

Az oldalunkra vezető linkek mennyisége vagy minősége fontosabb?

A SEO szövegírás egyik alapelve, hogy a backlinkek minősége fontosabb a mennyiségnél. Ha túl sok a link egy adott oldalra, például linkvásárlás vagy folyamatos linkcserék miatt, akkor számíthatsz rá, hogy ezt észreveszik a keresőmotorok és megbüntetnek érte.

Ha valaki még emlékszik a lap.hu lapcsaládra, és talán használja is, annak megnyugtató lehet, hogy bár első ránézésre egy az egyben egy linkgyűjtő oldalnak néz ki, a Google mégsem tekinti annak.

Hány kulcsszóra optimalizáljam a weboldalam?

Sokan azt gondolják, hogy minél több kulcsszóra koncentrálnak a SEO szövegírás megtervezésekor, annál nagyobb eséllyel kerülnek fel a találati oldal elejére. Valójában azonban ez nem így van és nem is lehet 20-30 szóra optimalizálni egy weboldalt.

Az igazság az, hogy 8-10 kulcsszó is sokak számít néhány területen, de valahol a 6 és 9 között van azon kulcsszavak száma, melyekkel leginkább leírható egy oldal tartalma és küldetése.

Ha ezeket kiemelten kezeljük a SEO szövegírás során és a megfelelő helyen tüntetjük fel az oldalon, akkor a keresőbotok úgy fogják értékelni, hogy ez egy releváns oldal. Így a kulcsszóra történő keresésekkor frekventált helyen mutatja meg.  

A kulcsszó kutatásra is nagyon sok módszer létezik. Az egyik legismertebb az, amikor a Google keresőben elkezdünk írni és a szöveg alatt egyre több szó és kifejezés kezd megjelenni. Ezek a kifejezések abban a sorrendben jelennek, hogy milyen gyakran indítanak rájuk keresést a felhasználók.

Ha például bútorkészítéssel vagy forgalmazással foglalkozol, akkor a konyhabútor, nappali bútor, gyerekszoba bútor alapvető kulcsszavad lesz, melyek a termékköröd alapján lesznek relevánsak. Ez lesz a SEO szövegírás alapja. Ezen felül, ha beírod ezeket a szavakat a keresőbe, máris láthatod, milyen kapcsolódó kulcsszavakra koncentrálhatsz még.

Ezek felhasználásával olyan tartalmakat hozhatsz létre, amelyek értékesek a leendő vásárlóid számára és egyre fentebb juthatsz a találati listán.

Webshopom van, nekem is hasznos a SEO szövegírás?

Ha megnézzük a világ egyik legnagyobb webshopját, az amazon.com oldalt, jól látható a SEO szövegírás kiemelt jelentősége a webshopok működésében. Itt is a tartalom a lényeg.

Ma már labdába sem rúghat az a webshop, amely rövidke leírást vagy egyetlen képet csatol a megrendelésre szánt termék mellé. Minél több, tökéletes minőségű kép (akár CGI felhasználásával) szükséges ahhoz, hogy relevánsnak tekintsék weboldaladat a keresőrobotok. Ezen kívül olyan tartalom leírásra van szükséged, amely nem csak informálja, hanem inspirálja is az érdeklődőket.

A webshopokra is igaz, hogy a vásárlók pénztárcájához vezető út nem kizárólag az elméjükön, hanem a szívükön át kanyarog. Bár meglehetősen árérzékeny nép a magyar, ha sikerül méltó módon megszólítani és inspirálni az érdeklődőket, akkor magasabb áron vagy több terméket is vásárolnak. Egy biztos, az átlag kosárérték magasabb azon webshopok esetében, amelyek nem spóroltak a weboldal szövegezésén és kihasználták a SEO szövegírás előnyeit.

A webshopokban a termék nem az üveges paradicsompüré vagy a dzsörzé pulóver, hanem a tartalom. Úgy kell megírni a tartalmat, hogy az érdeklődő ízelítőt kapjon abból, amit a termék megvásárlásával nyer és mindez vonzó legyen számára. Ebben rejlik a SEO szövegírás titka.

A legjobb kiindulási pont, ha úgy írjuk a tartalmat, hogy ne csak azokat tudja meggyőzni, akik rákeresnek a termékre, hanem azokat is, akik véletlenül belebotlanak. Az impulzusvásárlókra hatni nagy előnyt jelent, hiszen extra bevétellel számolhatunk velük.

Mi van, ha nem minden cikk SEO az oldalamon, attól még lehet a keresőben az élen?

Vannak tartalmak, amelyeket nem muszáj a SEO szövegírás alapelveire szabni. Ha van blogod az oldalon, akkor láthatod, hogy az 500-1000 karakteres cikkek sokszor nagyobb népszerűségnek örvendenek, mint a hosszabb terjedelmű, mélyreható leírások.

Az internethasználók ráadásul a szórakoztató, könnyedebb hangvételű írásokat preferálják. Emiatt természetes, ha nem mind a 100 blogbejegyzésed SEO, ráadásul ennyi kulcsszóra nem is tudnád optimalizálni az oldalad.

Azonban az a 6-10 kulcsszó, amely számodra releváns, mindenképpen legyen megírva úgy, hogy a keresőrobotok is elégedettek legyenek és magasan pontozzák a webhelyedet.

A legújabb elemzések alapján biztosra vehető, hogy a SEO szövegírás elterjedésével egyre hosszabb szövegekre lesz szükség. A mesterséges intelligencia alapú letapogatás ráadásul már azt is felismeri, ha csak ide-oda elszórod a kulcsszavaidat. A minőség még inkább felértékelődik.

Ez érthető, hiszen ha a Google meg akarja őrizni piacvezető helyét, akkor csak olyan találatokat adhat a felhasználók keresőkérdéseire, ami valóban hasznos és értékes. Főleg, ha figyelembe vesszük a webshopok keresőinek előre törését. Egyre gyakoribb ugyanis, hogy a felhasználók nem a Google-ben keresnek rá egy adott dologra, hanem egyenes a kedvenc webáruházukban. Így egyértelműen kikerülik a keresőóriást, elmulasztva a más webáruházak által fizetett hirdetéseket, melyek bevételt jelentenek a Google számára.

Hogyan fogj hozzá a SEO szövegíráshoz?

A SEO szövegírás nem ritkán 8-10 A4-es oldalnyi szöveget is kitesz. Úgyhogy készülj fel rá, hogy a SEO szövegírás időigényes feladat, nem egyszerre fogod megírni azt a 3-4 ezer karaktert. Ha csak nem kifejezeten ezzel a foglalkozol napi 8 órában, nem valószínű, hogy étlen-szomjan megcsinálod egy szuszra.

Ami fontos, hogy válaszd ki a megfelelő kulcsszót vagy kifejezést, amire építed a cikket, ez tulajdonképpen a SEO szövegírás alapja. Ha ez meg van, akkor készíts egy felsorolást, az alapján, hogy milyen belső témakörökre bontanád a fő témát. Ezek a témakörök kiindulhatnak abból, hogy az ügyfeleid mire kíváncsiak, milyen kérdéseik lennének, mire keresnek megoldást és miben tudod őket közelebb vinni a téma teljes megértéséhez.

Továbbá altéma lehet a saját tapasztalatod, mások tapasztalatai, amiket olvastál, hallottál, láttál. Utóbbiak lesznek a kiefelé vezető releváns linkek, amelyek SEO szövegírás szempontból kulcsfontosságúak.

Ha van jó néhány altémád és kifogytál az ötletekből, ne görcsölj, kezdd el egyenként kifejteni őket. Közben úgyis eszedbe fog még jutni sok minden, ezekből is lehet altéma.

Ekkora terjedelmű szövegnél én már nem szoktam az altémákat tovább bontogatni, hanem elkezdem szép, kerek mondatokban kifejteni. Közben kutatok, keresgélek, fordítgatok, könyveket bújok, kutatásokat elemezgetek annak érdekében, hogy minél hasznosabb és színesebb legyen a cikk.

Amikor úgy érzem, elfogyott az ihlet, akkor félre teszem a munkát, mert vagy elkezdem ismételgetni a korábban leírtakat vagy olyan mondatokat préselek ki magamból kínomban, amiket utólag úgyis kidobok. Inkább valami mást csinálok. Három gyerekes anyaként szerencsére mindig van mit csinálni.

Összefoglalva a SEO szövegírás lényege a minőségi tartalom és a versenytársakhoz mért karaktermennyiség megléte. Keress rá a saját kulcsszavaidra és nézd meg, hogy az első oldalon milyen találatokat kapsz. Nézd meg a SEO szövegírás során hány karakteres lett a versenytársad weboldalán a szöveg, hol kapott helyet a kulcsszó. Már egy ilyen egyszerű összehasonlításból is sokat tanulhatsz.