A SEO szövegírás titka 2023-ban:
így használd a vállalkozásodban
A SEO szövegírás a digitális marketing alapvető része, de ezzel szerintem már Te is tisztában vagy. Ahogy azzal is, hogy az internetes keresés gyakran a márkák digitális forgalmának elsődleges forrása. Sok-sok márkanévvel a Google-ben találkozunk először és ha rábukkanunk, szinte biztosak lehetünk benne, hogy ott valaki SEO cikkeket is gyártott.
Mi az a SEO szövegírás és miért jó ez?
A SEO szövegírás egyik legfőbb célja a láthatóság, a másik pedig az, hogy a versenytársadnál előbb bukkanj fel a Google találati listában, mert a magasabb helyezés lényeges hatással lehet az bevételedre. A cél az első oldal.
A keresőoptimalizálást sosem késő elkezdeni
Több ügyféltől és ajánlatkérőtől hallottam már, hogy évek óta a piacon vannak, saját marketingesekkel dolgoznak, de jött egy új konkurens cég szinte a semmiből a kereső első oldalára tornázta fel magát. Ehhez elég volt egy év is, ők meg már öt éve működnek és csak a negyedik, ötödik oldalon vannak.
A fenti példa is mutatja, hogy a keresőoptimalizálás nem kötelező, de ha valaki komolyan veszi, akkor záros időn belül megelőzheti a régóta piacon lévő versenytársait. Nem szabad azonban beleesni a hibába, hogy elhisszük, az a jobb szakember, aki előrébb szerepel ma Google találati listájában.
A rank azt mutatja meg, hogy milyen jól dolgozik a szövegíró és az online marketinges, nem azt, hogy ki nyújtja a legjobb szolgáltatást. Nyilvánvaló, hogy van összefüggés a kettő között, de én azt hangsúlyozom, hogy nézzük meg a második, harmadik, többedik oldalt is. Szánjuk rá az időt az alapos keresésre, ha egy szolgáltatást vagy terméket szeretnénk megvásárolni.
Hány kulcsszó kell a sikerhez?
A SEO és a kulcsszó két szorosan összekapcsolódó fogalom. Bármilyen vállalkozásról van szó, annak tulajdonosa biztosan fel tud sorolni 4-5 olyan szót vagy kifejezést, ami leírja a tevékenysége lényegét. Ezek lehetnek a fő kulcsszavai, de még ebben az esetben is érdemes kulcsszó kutatást végezni.
Ennek az az oka, hogy a szakmai terminológia és a köznyelv nem mindig esik egybe. Egy babzsákok készítésével foglalkozó cég kérte nemrég, hogy írjak a polisztirol golyókról, ugyanis azzal töltik meg a zsákokat és lehet utánrendelni is, ha már kezd veszíteni a telítettségéből a megvásárolt fotel. Sikerült meggyőznöm, hogy a polisztirol golyó helyezz használjuk a sokkal népszerűbb babzsák töltelék kulcsszót, mert ezzel fognak rákeresni a potenciális vásárlók a témára.
A kulcsszavak keresésének arányát egyébként bárki összehasonlíthatja, a Google Trends oldalon egyszerre akár több kulcsszót is versenyeztethetünk, hogy kiderüljön, melyikre nagyobb a keresési ráta.
Nem árt azonban figyelembe venni, hogy a nagyon általános kulcsszavak, például a cipő, ágy, mobiltelefon, nyaralás, irodai bútor esetében a legnagyobb a harc az első helyért. Nem biztos, hogy ezzel kell kezdeni, én sosem ajánlom. Válasszunk inkább olyan kulcsszót, amely kapcsolódik a szolgáltatásunkhoz, de nem olyan általános kifejezés, mint a fentiek.
Webshop esetében, ahol több ezer termék van a polcokon, természetes, hogy nem lehet mindegyikre SEO-t építeni. Ilyenkor azt szoktam javasolni, hogy válasszunk ki 5 olyan terméket, amire nagy lehet az érdeklődés. Erre az 5 kulcsszóra építjük fel első körben a keresőoptimalizálást.
A logika alapján, miután sikerült előre tornászni a keresőben ezt a néhány kulcsszót a webshop linkjével, az oldalra érkező érdeklődők a többi terméket is megtalálják és nagy eséllyel vásárlók lesznek.
A linképítés a SEO fontos eszköze
A SEO világában a linképítés fontos, de nem merném azt állítani, hogy elsődleges feladat. Amikor már van weboldalad, készülnek a tartalmak, rendszeresen jelennek meg blogcikkek, és néha-néha ránézel az aloldalakra, frissíted, kiegészíted őket, akkor érdemes a linképítésre fókuszálni.
Az elnevezés onnan ered, hogy a Google algoritmusa többek között azt is figyelembe veszi, hogy más oldalakon vannak-e hozzád vezető linkek. Ezeket a weboldalakat is pontozza egy százas skálán az algoritmus. Ha neked is van 10 linked és egy versenytársadnak is van 10, de a te 10 linked relevánsabb, magasabb pontozással (DA-értékkel) értékelt weboldalakról származnak, akkor előrébb sorolódsz. Ugyanez fordítva is igaz.
Ezzel azt akarom kifejezni, hogy nemcsak a külső forrásból származó linkek száma a fontos a keresőoptimalizálás és azon belül a linképítés során, hanem azok minősége is.
Ma már vannak olyan vállalkozások, amelyek fő szolgáltatása a linképítés. A cikket is megírják, kihelyezik a külső oldalakra. Neked “csak” ki kell fizetned a csomag árát, cserébe viszont nem nagyon szólhatsz bele, hogy hol jelensz meg.
A WhitePress segítségével egyedül is elvégezheted a linképítéssel járó feladatot. Ebben az esetben kiválaszthatod a céloldalt, saját szöveget is írhatsz vagy megírathatod egy szövegíróval. Kell egy kis idő, egy-két hét, hogy a Google feltérképezze az összes céloldalt és benne az oldaladra vezető linket, de sokat dobhat a keresőben elfoglalt poziciódon, ha egyre több külső hivatkozást tudsz gyűjteni.
A keresőoptimalizálás nem sprint, mégis megéri
Ha gyorsan szeretnénk vevőkhöz jutni, akkor a hirdetés az egyik legjobb módszer még mindig. A hirdetésre költött pénz hamarabb megtérül, mint a keresőoptimalizálás költsége, bár ez utóbbit inkább befektetésnek nevezném, mert ez a jó szó. A SEO lassú, de hosszú távon hat.
Tegyük fel, hogy sikerül egy kulcsszóra az első helyre kerülni, féléven belül. Ha nem követünk el hibát, ezt a pozíciót sokáig megőrizhetjük. Bár nagy a verseny, aki az első tíz helyre bejut, azt már sokkal nehezebb akár egy hellyel is lentebb tolni, mint például a negyedik oldalról a harmadikra kerülni.
A keresőoptimalizálásra elköltött összeg nagyságrendekkel kevesebb lesz, mint hónapokig hirdetni és ezzel a módszerrel az első helyen maradni. Ráadásul, ha elfogy a büdzsé és le kell állítani a hirdetéseket, egy csapással eltűnik a weboldalunk az érdeklődők elől. A SEO-val viszont akkor is ott maradhatunk az első oldalon, ha egy fillért sem költünk keresőmarketingre.